ANİME GÜNLÜĞÜM: MADE IN ABYSS

MADE IN ABYSS


Made in Abyss



Ah ahhh.Niye iç çekiyorum diye aklınızdan geçti mi?Geçmediyse bile konuyu açmak için öyle bi iç çektim.Aslında bu yazıyı yazmayı düşünmüyordum daha doğrusu daha anime tanıtımı yazmayı düşünmüyordum.Çünkü bi animeyi bitirince onun yazısını yazmadan başka bir animeye başlayamıyordum.Bu da beni yoruyordu.Artık öyle yapmıcam yazı yazma gereksinimi duyunca buraya gelir tanıtımı bırakırım onun dışında izlediklerimi türkanime'de animenin tanıtım sayfasına yorum olarak olabildiğince kısa bir şekilde bırakacağım.yani inşallah:d Size disqus linkimi bırakim bu yorumlara ulaşabilirsiniz isterseniz;

https://disqus.com/by/seydanuryolacan/



Anime Türü: Fantastik,  Bilim Kurgu,  Macera,  Gizem,  Dram

Bölüm Sayısı:13 / 13

Başlama Tarihi:07 Temmuz 2017, Cuma

Bitiş Tarihi:29 Eylül 2017, Cuma

Yaş Sınırı:R - 17+ (Şiddet & Argo)

Yapımcı:AT-X, Cygames, Kadokawa Media House, Kanetsu Co., LTD., Media Factory, Sony Music Communications, Takeshobo

Stüdyo:Kinema Citrus

Bölüm Süresi:25 dakika

Türkanime Puanı:8.5

Myanimelist Puanı: 8.91



Şuraya main karakterlerimizi bırakalım

Regu


REGU bu elleri ayakları metalden oluşan arkadaşımızın türünü bilmiyoruz.Robotumsu insan olan bu ufaklık çok tatlı.Yani tam ısırmalık böyle yanaklarından çek çek.Şirin bi şey görünce dayanamıyorum:( çok naif kibar olan Regu sevdiklerine çok değer veren, çok düşünceli birisi, ayrıca biraz da sulugöz.Bazı nedenlerden dolayı geçmişi hatırlamıyor.





Riko


RİKO annesi olmasına rağmen yetimhanede yaşayan riko annesi gibi beyaz düdük olup abyss'in derinliklerine gitmek istiyor.Biraz sulugöz olan kibar ve şirin kızımız hiçbir şeyden korkmuyor.Ve amaçları uğruna her şeyi yapabilir.Kötü şeyler değil bunlar kimseye zarar vermeyecek kadar iyi kalpli ama biraz yaramaz ve çok hareketli.Genel kültürü ve bilgi seviyesi iyi araştırmayı seven, zeki biri.




ÖZET:

Dünyada Abyss adı verilen devasa bir çukur var.Bu çukurun içinde binlerce türde yaratık ve kalıntı adı evrilen değişik türlerde teknoloji bulunmakta.Mağara akıncıları adı verilen insanlar bu kalıntıları toplar ve derinelri keşfeder.Bu mağara akıncılarından biri olan Riko'nun en büyük hayali annesi gibi bir beyaz düdük olup Abyss'in gizemlerini çözmek ve derinlere gitmektir.Bir gün akın yaparken insanımsı robotumsu biriyle karşılaşır.Ve onu odasında saklar.Daha sonra bu ikilinin maceraları ve arkadaşlıkları güzelce ilerlemektedir.Ta ki Abyss'in derinliklerinden Riko'nun annesinden geldiği düşünülen bir mesaja kadar.Riko derinlerine inmek istediği Abyss'e annesinin onu beklediği mesajının olduğu kağıtla, illegal bir şekilde kaçar.Geldiği yere dönüp geçmişini hatırlamak isteyen Reg'de ona eşlik eder.


BEN NE DÜŞÜNÜYORUM;

Üzerine bu kadar düşülmüş animeler ile pek fazla karşılaşmıyoruz açıkçası.Bu yandan büyük bir doyum yaşadım.Çizimler, karakterler, olay örgüsü gerçekten enfesti.Özellikle de hikayenin kurgusu ve ayrıntıları....Ben bu tür üstüne düşülmüş yapımlara bayılıyorum.Çizimlerin sıcaklığı ve canlılığı animeye renk katan başka bir noktaydı.


Animenin en değişik yönlerinden biri şuydu; öncelikle böyle dememe bakmayın anime şirin, güzel sevimli, tatlı, şeker değil (aynı anlamdalar ama o derece değil yani) olaylar daha kanlı, daha şiddetli hani normalde böyle bir animeden pek şiddet, kan beklentiniz olmaz çünkü 12 yaşlarındaki çocukların ana karakter olduğu olayların onların üzerinden işlendiği bir anime, yetişkinler olsa sıkıntı olmayacak sahneleri, çocukların yaşaması biraz garipti.Yani kötü anlamda değil gerçekten farklı bir boyut kazanmış anime öyle güzel işlemişler ki sanki 12 yaşındaki çocuk yok karşında yetişkin biri var.Tabi durum böyle olunca kendinizi biraz garip hissediyosunuz.Yani ben öyle hissettim.

Birkaç eksik noktasının olduğunu düşünüyorum.Mesela evet çok güzel bir kurgu var.Ama bazen anlamadığımız animenin kendi terimleri kullanılmıştı.Önce kelime cümlede geçiyor daha sonra açıklaması karşınıza çıkıyor.Ama anlamını bilmediğiniz için bazen o ilk konuşma anlamsız geliyor ve olayı kaçırıyorsunuz.

Bunun dışında olaylar göründüğünden daha derin ve birçok gizem var.Dram konusunda da size baya duygular yaşatacak ve belki de salya sümük ağlatacak.En güzeli de beklenmedik olayların olması ve binlerce duygunun size aktarılmasıydı.

Bazen de gereksiz yere bölümler uzatılmış ve monotonlukla geçiyor onun dışında gerçekten güzel bir animeydi.

Okuduğum bi yerde 2019'da ikinci sezonun geleceği söylenmiş.

İzlerken keyif alacağınızı düşündüğüm bir anime ile sizi baş başa bırakıyorum.İzleyeceklere iyi seyirler!!!1

Ufak bi bilgi;

İllegal olanlar haricindeki mağara akıncılarının farklı seviyeleri vardır ve bu boyunlarındaki düdüklerin renkleri ile belli olur.En düşüğü kırmızı ile başlar ve en yükseği sayılı kişiden oluşan beyaz düdüklülerdir.




LÜTFEN ALINTILARKEN KAYNAK GÖSTERİNİZ!!

http://www.turkanime.tv/anime/made-in-abyss

https://myanimelist.net/anime/34599/Made_in_Abyss






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DOKİ DOKİ LITERATURE CLUB TÜRKÇE YAMA YAPMA

ANİME GÜNLÜĞÜM: OVERLORD

VEGAN ÜRÜN ARAYIŞIM:PRIVACY GOLD SENTATION PARFÜM