ANİME GÜNLÜĞÜM: OVERLORD

OVERLORD

Overlord





Anime Türü: Fantastik, Büyü, Macera, Oyun, Doğaüstü Güçler, Aksiyon

Bölüm Sayısı: 13

Başlama tarihi: 07.07.15

Bitiş tarihi: 29.09.2015

Yapımcı: Grooove, Kadokawa Shoten

Stüdyo: Madhouse

Yaş Sınrıı: 17+ (şiddet ve argo)

Bölüm Süresi: 24 dk

Türkanime Puanı: 8.8

Myanimelist Puanı: 8.05




       2016 yılında popüler bir oyun olan Yggdrasil adlı oyun 20 yıl sonra sunucularını kapatıyor. Animenin ağası, orta yaşlarının başlarında olan karakterimiz çok sevdiği bir DMMO-RPG (kitlesel dalış çok oyunculu rol yapma oyunu) olan Yggdrasil adlı oyuna veda etmek amacıyla son kez oyuna giriyor ve son ana kadar: "Sunucular kapanınca oyun beni ne de olsa atar." diyerek oyunda bekliyor.Ama o da ne 00.00 olduktan sonra süre devam ediyor.Ve ne çıkış menüsü ne de diğer oyuncularla mesajlaşma seçenekleri görünmüyor.O da yetmezmiş gibi NPCler(oyuncu olmayan karakterler)  kendi istekleri doğrultusunda hareket edebiliyorlar.Bakalım bu yeni dünyada karakterimizi daha neler bekliyor?


Momonga

MOMONGA kardeş yukarıda bahsettiğimiz karakterimiz.İlerleyen zamanlarda olayların heyecanına kapılıp yeni amaçlar ediniyor ve adını Ainz Ooal Gown olarak değiştiriyor. İçinde çok farklı düşünen ama dışarıdan çok olgun ve havalı görünen bu karakterimiz hakkında pek bir şeyden bahsedilmiyor.Sadece şunu söyleyebilirim ki yaptıklarıyla yaşadıklarıyla derin bağlar kurabiliyor.Bu konuda biraz duygusal diyebiliriz.Ayrıca kendisi arkadaşlarıyla kurduklarını loncanın lideri.



Albedo

ALBEDO Nazarick  (bizimkilerin bölgesi) gardiyanlarının başı.Aynı zamanda bir NPC ama oyunun değişmesiyle o da normal biri gibi oluyor.Momonga'ya aşık ve biraz mazoşist diyebiliriz.Ayrıca çok sadık bir karakter.










Bir oyun animesi olduğu için çok fazla karakter olduğunu tahmin edebilirsiniz.Main karakter olarak gösterildikleri için ikisini yazdım böylece yorulmam ve kısa zamanda yazıyı yazabilirim diye düşündüm.

En yukarıda animenin konusundan bahsettim.Ana karakterleri de yazdım şunu söylemeliyim ki bu ikisi dışında kendi loncasına dahil 6  Pleiades hizmetçisi 1 kahya 5 kat gardiyanı olmak üzere 12 kişi daha var.Onun dışında birden fazla karşılaştığımız bazı karakterler de var.

Animenin şu anlık bitmiş olan
1. sezonu,
OVERLORD: Ple Ple Pleiades adlı 8 bölümden oluşan özel bölümleri. 
Yine bu özel bölümlerin ovası,
Overlord movie 1: Fushisha no Ou,
Overlord Movie 2: Shikkoku no Eiyuu
ve çıkmaya devam edem yeni bölümleri ile Overlord 2 adlı ikinci sezonu var.



1. sezon genel olarak karakterimizin oradaki yaşamı ve olayları anlamaya çalışması;bütün o dünyayı ele geçirerek, eğer varsa diğer oyunculara ulaşmaya çalışma çabaları ve bunun üzerine yaşadığı maceraları gösteriyor.

Ple Ple Pleiades özel bölümleri karakterlerin hafif chibi halleri ile oluşturulmuş 6 Pleiades hizmetçisinin, Albedo'nun ve Momonga'nun yaşadığı komik bir olayı anlatıyor.Bölümler 3-4 dakikalık ve 8 bölüm.

Ple Ple Pleiades Ova bölümünü henüz izlemedim.

Movie 1 ve 2 ise ilk sezonun özeti desem biraz özetten uzun olur.Şöyle diyebilirim sanırım.İnsanlar bölümden bölüme geçmekle uğraşmasın ve izlenmese de olur tarzı, sahneleri izlemeye gerek duymadan ilk sezonu izlesinler diye yapılmış.Yani isterseniz direk 1. sezon yerine bu iki movieyi sırasıyla izleyebilirsiniz.1. movie 1 saat 42 dakika iken 2. movie 1 saat 33 dakika.

2. sezon hakkında bir şey söyleyemeyeceğim çünkü henüz izlemedim.İzlediğimde buraya ekleyebilir veya yeni bir yazı yazabilirim 9 Ocak Salı günü başlayan yeni sezondan en son 6. bölüm çıktı.Ben hepsinin birikmesini bekliyorum eğer bu sezonda 13 bölüm veya 12 bölüm olursa, bu demektir ki yaklaşık 6-7 haftamı alacak.Neyse hiç sıkıntı yok.Her hafta beklerken çok zorlanıyorum.Öylesi daha iyi oluyor hem bazı şeyleri daha iyi hatırlıyorum topluca izleyince.







BEN NE DÜŞÜNÜYORUM?

Ben ilk sezonu geçen sene falan izlemiştim.Sonra oracıkta bıraktım o zamanlar özel bölümler vardı ama sanırım izlememiştim izlediysem de hatırlamıyorum gerçi:////

Kardeşim demişti abla 2. sezon çıkmış falan, zaman kavramımı kaybetmiş olmalıyım ki sanıyorum bana bunu sonbaharda dedi, neyse açtım dedim oh bitmiştir sezon izlerim hepsini bi baktım iki movie var ve daha 6. bölüm yayınlanmış.Dedim bari ovayı, movieleri, specialleri izlim.Sonra açtım movieyi dedim acaba ben mi yanlış izledim.İlk sezon da böyle değil miydi ya:(( Meğer yukarıda dediğim gibi bi şey yapmışlar.Sonra ben hatta ilk sezonu da ufak ufak özet geçtim.Size dedim ya  izlenmese de olur olan bölümleri koymamışlar ben meraktan o bölümlerden bazılarını açtım 1. sezondan onları izledim:D çünkü hatırlamıyorum ilk sezon yaşanan olayların çoğunu asdjasjdas


sonra movie 1 ve 2'yi bitirdim ve özel bölümleri izledim.

Çok hafif bi ecchilik var.Bu beni birazcık rahatsız etti ama artık yani olmayan anime çok nadir zaten ben yoruldum her seferinde ecchilik var demekten yok görende hep onları izliyorum sanıcak ha ben mi çok şanssızım bilmiyorum ki.:(((Onun dışında bu oyun içinde mahsur kalmış karakter meselesini biraz farklı taşımışlar ekrana genelde karakter güçsüz oluyor hayatta kalmaya çalışıyor burada ağa biziz asjkdhasldalas Tabiiii ilerleyen zamanlarda dişli rakiplerimiz de çıkacaktır yoksa anime sıkıcı olur.Belki de 2. sezon bununla ilgili bilmiyorum henüz^^

Karakter tasarımları orijinal ve hoş.Karakter isimleri davranışları vs hiç sırıtmıyor ve özel güçleri falan izlemeyi zevkli kılıyor.Yani karakterler üzerinde düşünülmüş ve uğraşılmış.Yapımcılar oyunun özelliklerini düşünmüşler yani gerçekten bir anime de gibi değil de bir oyunu izliyormuşsunuz gibi hissettiğiniz zamanlar oluyor.Onun dışında MOMONGA abimiz ne kadar ciddi görünse bile zaman zaman fire veriyor ama bu animeyi eğlenceli ve komik yapıyor.İzlemesi zevkli, hafif akıl oyunlu, tuzak kurmalı, güzel karakterler; hoş özel güçler, dövüş sahneleri var.Görüntü kalitesi de fena değil açıkçası.Yani süper ötesi değil ama kötü de değil.Ayrıca ilk sezon biraz fena yerlerde bitti 2. sezonu merak etmiyor değilim.Ben böyle oyun temali (mesela SAO) animeleri seviyorum o yüzden izliyorum ama başkaları da izliyor.Nedenlerini bilmiyorum ama biraz popüler bir anime ayrıca o openingi ve endingi unutmamak lazım<33

Belki bu konudaki animeler içinde en iyilerden biri olabilir seviyorum ama çok fazla izlediğim bir konu değil o yüzden kesin konuşmim.Ama iyi ki izlemişim dediğim bir anime değildi.Evet izledim ve sıkılmadım bu konuda da hakkını vermek lazım.Keyifli bir şekilde zaman öldürmeme yardımcı oldu.Ama olmazsa olmaz değildi.Emeği geçen herkesin eline sağlık.İzleyeceklere iyi seyirler.Okuyucularıma da okudukları için teşekkürlerimi sunuyorum.Bir sonraki yazı da görüşmek üzere!!!!!!




kaynakça;
https://myanimelist.net/anime/29803/Overlord
http://www.turkanime.tv/anime/overlord



LÜTFEN ALINTILARKEN KAYNAK GÖSTERİNİZ!!

























Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

DOKİ DOKİ LITERATURE CLUB TÜRKÇE YAMA YAPMA

VEGAN ÜRÜN ARAYIŞIM:PRIVACY GOLD SENTATION PARFÜM