ANİME GÜNLÜĞÜM: CLASSROOM☆CRİSİS

CLASSROOM☆CRİSİS


koniçiva minna!,

Anime Türü: okul, bilim kurgu

Bölüm Sayısı: 13

Başlama Tarihi: 4 Temmuz 2015

Bitiş Tarihi:26 Eylül 2015

Yaş Sınırı: PG 13-13 yaş ve üzeri

Yapımcı:Aniplex, Mainichi Broadcasting System

Stüdyo:Lay-duce

türkanime puanı: 8.1

myanimelist puanı:7.11







Nagisa Kiryu, Kirishina executive and manipulative bastard of the first rank

NAGİSA KİRYUU o bir dahi.Okulun 3. yılı transfer öğrenci olarak A-TEC isimli kuruluşa öğrenci olarak geliyor ama aslında Nagisa aynı zamanda A-TEC'e atanan yeni yönetici.Ailenin 3. oğlu olan Nagisa Kazuhisa ve Yuuji adında 2 abiye sahip.Çok genç olmasına rağmen çok zeki ve amaçları uğruna her şeyi yapabilecek biri.Her ne kadar 3. oğul ve genç olsa da insanlar ondan korkuyor.Çünkü dikkate alınacak bir zekaya sahip.Animenin sonlarına doğru öğrenicez ki aslında çok farklı amaçları var.Her ne kadar sert soğuk ve katı görünse de aslında pamuk gibi kalbe sahip.Onun için harem kapılarımı araladım bile^^




Mizuki Sera

Kendisi MİZUKİ SERA bu genç ve sevimli kızımız A-TEC öğrencilerinden biri ve işletim uzmanı, mühendis.Ayrıca sınıf başkanı.Çok yardımsever birisi, ayrıca en yakın arkadaşı İris Shirasaki ve abisi Kaito Sera.Her zaman arkadaşlarını destekleyip optimist düşünen bu kızımız çok şirin ama benim Nagisa'ma çok yanaşıyor, kıskanmadım değil yani.Neden katıldığı sorulursa ailesinin izinden gittiğini söylüyor.

Iris Shirasaki


İRİS SHİRASAKİ çok sessiz ve bence çok kuul bi harakter.O A-TEC'in test pilotu ve Mizuki'ye aşırı bağlı.Mizuki'nin en yakın arkadaşı.Kendisi 10 yıl önceki geçmişini hatırlamıyor.Sıkça motoruyla okula geliş süresini kısaltmak için kendisiyle yarışıyor.Neden A-TEC'e geldiği sorulduğundaysa cevap bizi hiç şaşırtmadı.Ne miydi o cevap tabiiiisi "Mizuki geldiği için"di.Evet biraz fazla bağlı.Ama geçmişini unuttuktan sonra bunca zamandır yanında hep Mizuki varmış.Ayrıca kendisi çok cesur ve başkalarını tehlikeye atmadan her zorluğun altına giriyor, biraz fazla fedakar.Ama bence Nagisa'ya en çok yakışan karakter.Animenin son bölümlerine geldiğinizde siz de bana hak vericeksiniz hıh hıh hıh.


Kaito Sera

Biraz fazla düz mantıklı birisi, çok güzel planlar kuruyor ama elinde imkanlar yok ve bunu hiç düşünmüyor sanırım, biraz saf diyebiliriz.Asla pes etmeyen, zamanının motor dahisi diye çağrılan bu A-TEC hocamız, Mizuki'nin abisi adı ise KAİTO SERA.Gerçekten işine ve öğrencilerine çok değer veriyor..Ne olursa olsun bir çok kez çıkışı olmayan 4 duvarda, bi şekilde tırnaklarıyla duvarı kazıyor ve kapısını oluşturuyor.Hem çok duygusal hem sakin hem çocuksu hem olgun bi karakter birazcıkta kız kardeşine düşkün.Mizuki'nin dediğine göre evde hiç işteki gibi çalışkan değilmiş.Sürekli tembellik ediyormuş.İşini çok seviyor.Öğrencileri tarafından da pekçe seviliyor.Bildiğimiz kadarıyla pilot olmak istermiş.Ama o bi dahi mühendis.Üzgünüz bizde seni o pilot kıyafetleri içinde görmek isterdik KAİTO sensei.

Hanako Hattori

Tehlikeli kelimesinin sözcükteki anlamlarının yanına HANAKO HATTORİ ismi eklenmeli.Kendine Angelina sensei denmesini istiyor, ismi konusunda pek bi utangaç.Kendisi Nagisa'nın çok güvendiği bi elemanı ve Nagisa geldikten bi süre sonra A-TEC'e yapılan bütçe kesintileri konusunda, yardımcı olması için Nagisa tarafından çağırılıyor.Muhasebe Bütçe Kontrolü üyesi bu kadın Nagisa'ya biraz düşkün.Evet hemde o konuda sübyancı diyebiliriz.Silah kullanmayı bilen, biraz kendini beğenmiş, tasarruf konusunda usta bu kadın ayrıca ninja gibi bi şey.Ben onu yolda görsem ülkemi değiştirirdim o derece asjdhkasjd fazlasıyla psikopat.Ama her zaman her bir A-TEC üyesini korumuş kollamıştır ve yardımlarını esirgememiştir.

Aki Kaminagaya


Saçlarına pek bi bayıldığım A-TEC üyelerinden.A-TEC'in motor bakımcısı AKİ KAMİNAGAYA.


Kojirou Kitahara

KOJİROU KİTAHARA A-TEC'in başarılı tasarımcısı.

Sakugo Maioka

SAKUGO MAİOKA kendisi benim gibi biraz otaku.Tam bir hackercı karakterimiz şirketin çok çok yüksek güvenlikli duvarlarında bile geziyor.A-TEC'teki görevi bilişim mühendisliği.

Yuna Nounen

YUNA NOİNEN kendisi söylediğine göre hayatta sadece matematikte başarılıymış bu yüzden muhasebe yönetimi bölümüne katılmış ve A-TEC'in muhasebe yönetimcisi.

Makoto Ryouke

 MAKOTO RYOUKE A-TEC'in malzeme mühendisi neden A-TEC'te çalıştığı sorulduğunda ise maaşının çok iyi olduğunu söyledi ama o bildiğimiz paragözlerden değil çünkü bakması gereken bir kardeşi var.


Kaoruko Takanashi

KAORUKO TAKANASHİ birazcık sessiz bi tip dediğine göre yeteneği dilleri akıcı bir şekilde konuşabilmesiymiş bu yüzden A-TEC'te operatörlük yapıyor.

Tsubasa Hanaoka ile ilgili görsel sonucu


HANAOKA TSUBASA ise haber spikeri olmak istiyor ve A-TEC'in atılım yapmak için büyük bir fırsat olduğunu düşünüyor.A-TEC'in promosyon bölümü üyesi.

Subaru Yamaki

SUBARU YAMAKİ biraz minyon tipimsi çok tatlış gibi duran bu velet aslında çok fena asjdasjdajkl ben başta kız sanıyodum sonra biraz gözetleme işlerine karışınca ya bu napıyo dedim ve jeton düştü.tık tık tık.Subaru A-TEC'in ateşleme kontrolcüsü.Nagisa harici sınıftaki 3 erkekten birisi.


Kazuhisa Kiryuu

Nagisa'nın en büyük ağabeyi KİRİSHİNA şirketinin güzel ağabeyi müdürüsü KAZUHİSA KİRYUU.Her seferinde sakinliğini koruyan biri en kötü durumda bile sesini yükselttiğini görmedim. Pek göstermemeye çalışsa da Nagisa'ya karşı biraz kin mi desem garip bi duygu besliyor.

Yuuji Kiryuu

Allah seni ıslah etsin.Müdür yardımcısı olmuş ama adam olamamış benim biricik Nagisa'ma pislik gibi davranmaktan zevk alıyor.Her türlü kirli işin içinde değil parmağı kolu var manyak herif ya sinirlendim şu an izleyin bana yüzde bin hak vericeksiniz.Aşırı sinirli salak bi karakter şu yazının yarısını ona olan nefretimle doldurabilirim.Aklıma geldikçe çıldırıyorum.İsmi lazım değil ama YUUJİ KİRYUU.


Seigou Sasayama

Bu tontiş karakterimizin ismi SEİGOU SASAYAMA.Nagisa gelmeden önceki yönetimiz.Kaito'ya çok sefer destek çıkmış yanında olmuş ve sake arkadaşı olmuştur.Arada bir görünür ama hep mutlu olursunuz onu görünce,Kaito için bi baba gibi ^^




TAKAHİSA KİRYUU VE RENİCHİRO SHİNAMİYA soyadlarını birleştirince ta daa KİRİSHİNA şirketi.Eğer bölümü açarsanız en baştaki bir kaç dakikalık tanıtımla şirket hakkında detaylı bilgiye sahip olabilriisniz ama kısaca şöyle; bu iki delikanlı lise öğrencisiyken sınıf arkadaşlarıyla birlikte bilim fuarı için bir roket yapıyorlar roket o zamanın koşullarından gerçekten önemli bir teknoloji barındırıyor ve gelişimiyle artık uzayda yolculuk mümkün oluyor.Her ülke gezegenlere koloniler kuruyor bunlardan biride Türkiye!! As bayrakları as as asdkasd.Japonya'nın kolonisi marsta bulunmakta.Bu şirket 70 küsür yıl sonra sadece Kiryuu ailesi tarafında yönetiliyor çünkü Shinamiya ailesinin nesli tükenmiş durumda, mı acaba, bize öyle söylediler cevabı verilmeyen sorulardan biri de bu.Bu şirket şu an için dünyadaki işçilerle birlikte 160.000 çalışana sahip sigorta yatırımlar vb konular gibi uzay teknolojisi hariç bir çok konuya el atmış büyükçe bir şirket.


resim türkanime'den.animenin 2. bölümünü açarsanız.Sanırım 48. saniyesinde falan görebilirsiniz.


BENİMCE ÖZET;

KAİTO SERA Kirishina Teknoloji Akademisinin 3. yılında olan A-TEC üyelerinin bulunduğu sınıfın sınıf öğretmeni.Sabahları okulda, okuldan sonraysa çalışma alanlarında onların öğretmenliğini ve liderliğini yapıyor.Üst üste bir kaç yıl uzay aracı yarışlarını kazanan aracları yapan bu grubun hedefi bu teknolojiyi daha da geliştirmek ama tabi bunun için milyonlar harcıyolar.Bir gün sınıfa yeni bi öğrenci geleceğini öğreniyor ve bu öğrenci bir grup işçi tarafından rehin alınıyor.Tabii hop bizim İris o kadar para verilen makinayı al kimseye haber vermeden bu öğrenciyi kurtarmaya git.Ama zaman kısıtlı olduğu için yoldayken arızalanan aracı param parça bi şekilde son anda rehinenin tutulduğu yapının içine sokuyor, pat karşısında rehine hem de bi şekilde kendini kurtarmış, işçilerden haber yok, öğrencinin suratında pis bi ifade...Ne oldu? diye düşünekalıyosunuz ama cevap yok tabiisi.Daha sonra anlaşılıyor ki bu öğrenci aynı zamanda A-TEC'in başına atanan yeni yöneticiymiş.

Nagisa müdür yardımcısı Yuuji abisinden aldığı emirleri yerine getiriyor ve her ne kadar öğrencisi olsa da bir yönetici olarak abisinin emirlerine uyup A-TEC'in maddi imkanlarını yüzde 70 kısıyor.Dağılmanın eşiğine gelen A-TEC sınıfı maddi imkanları olmasa bile paramparça olan uzay araçlarını yeniden ve daha iyi şekilde yapmak için işçi sendikasından yardım isterken bir anda  Kaito kendini başka olayların içinde buluyor.Bu arada Kirishina Yönetim Kurulu A-Tec'i kapatmak için karar alıyor.Bununla savaşmaya çalışan A-TEC üyelerinin tek sebebi ellerindeki bütçeyle şimdikinin daha iyisi araçlar yapmaya çalışmak.Bazen umutsuzluğa düşseler de asla çabalamaktan kaçmıyorlar.Olaylar başta hep bunun üzerine gitse de son bölümlere yaklaştıkça başka olaylarla karşılaşıyoruz.Akıl oyunları, tuzaklar, çabalar ve bir çok duygu olaylara hakim oluyor.


BEN NE DÜŞÜNÜYORUM?

Geçen yıl şubat ayında ovası çıkmış ama sanırım henüz çevirilmemiş.İlk başladığımda aksiyon fazla olur, işin içine uzaylılar girer diye düşünüyodum, maceradan maceraya koşarlar değişik değişik olay örgülerine gireriz sandım.Ama günlük olayların gelecekte yaşanmış halini yansıtmışlar.Yani bi şirketin pis oyunlara alet edilip bütçesinin kesilmesi tuzaklar kurulması vs. gibi şeyler.

Bazen karakterler psikolojik olarak çöküyor.Bazen aşk ve sevgi konu alınıyor.Başladığınızda sıradan bi anime sanıyosunuz yani sonunu tahmin edebileceğinizi falan ama ta ta ta oluyor ve olaylar çok farklı yerlere geliyor.Bu özelliğini sevdim yani sonu çokta sıradan bitmedi ama çok çok çoook mükemmel değildi.Sadece iyi bir sondu.
Animeyi bir çok soruyu cevaplamadan bırakmışlar bu beni üzdü.Zaman öldürmek için 2. sezonu aradım ama çıkmayacağı hakkında yazılar yazılmıştı.Bir çok can alıcı sorunun cevabı yoktu.Bu animeyi çok çok beğenemedim.Yani Nagisa için, silence of life (gerçek hayattan kesitlerin durumların konu olduğu animeler) konusu için veya izlicek animeniz yoksa zaman öldürmek için izleyebilirsiniz.
Merak ettiğimiz o soruların cevapları verilse daha güzel olabilirmiş.Çok fazla fazla isim ve görev var.Her bölümde yeni birileriyle tanışıyorsunuz isimleri ve o upuzun görevleri yok neymiş Kirishina Teknolojik Geliştirme Departmanı Müdür Yardımcısının oğlunun dayısının teyzesinin köpeğinin ısırdığı çocuğun babasının çocuğu falan filan not defterimi yanımdan ayıramadım.O kişileri yazıma eklemedim çünkü kim kim bilmiyorum basdasdasdashd size tavsiyem kodlayın isimlerle suratlarını yani mesela birinin burnunda ben vardı, birinin alnında, biri çok sert bakıyo, biri çok gülüyo falan dalga geçin demiyorum ama bi şekilde kodlayın yoksa sizde benim gibi işin içinden çıkamazsınız.
İzlerken en sevdiğim kısımlar Nagisa'nın göründüğü kısımlardı Yuuji abisinin kötü davrandığı kısımlar hariç  çünkü sinirden patladım, çatladım.
Çizimler yeni nesil çizimlerdi çok  çok bi özelliği yoktu.A-TEC üyelerinin birbirine uyumlarını çok sevdim hepside birbirinden fena asdkaslda iyi anlamda.Aralara çok güzel komedik sahneler eklemişler göze batmadı.Zaten Kaito'nun davranışları sizi sizden alıcaktır büyük ihtimal.Ama keşke son bölümlerdeki olayları biraz daha öncelere çekselermiş ve animede cevapsız soru bırakmadan bitseymiş hep olsaymışmışmış diyoruz ama adamlar yapmış bi kere üzülmekten başka çaremiz yok malesef.Açıkçası benim anime listemde ortalarda bulunabilecek bi anime ama emeği geçen bütün o çizerlerin grafikerlerin yapımcılar bütün çalışanların ellerine sağlık.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ufak bi spoiler

s'den m. olan kısıma kadar sol tıkla seçerseniz spoilerı görebilirsiniz!!
sonunda bizi aşk üçgeni içinde bırakıyorlar ama ben buna katılmıyorum kesinlikle İris olmalıymış o kişi kesinlikle kesinlikle ve kesinlikle.Uşak hanım aşkları görmek istediğim türden çünkü.Ahh onun tadı bi ayrı güzel uşak hanımına karşı sorumluluklarının verdiği duyguların yanında aşkını da  taşıyor.Bütün duygular birbirinin içinde...İstemezdim desem yalan olur o tür bi şey asdghasjkhdl Neyse çok takılmayalım.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LÜTFEN ALINTILARKEN KAYNAK GÖSTERİNİZ!!



nagisa kiryuu resminin linki;
http://www.fandompost.com/2015/09/28/classroom%E2%98%86crisis-complete-series-streaming-anime-review/

hanaoka tsubasa resminin linki
https://myanimeshelf.com/character/1852800_Hanaoka_Tsubasa_

ve diğer resimler için tabisii;
https://myanimelist.net/anime/30383/Classroom%E2%98%86Crisis

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DOKİ DOKİ LITERATURE CLUB TÜRKÇE YAMA YAPMA

ANİME GÜNLÜĞÜM: OVERLORD

VEGAN ÜRÜN ARAYIŞIM:PRIVACY GOLD SENTATION PARFÜM